ο μοναχικος λαθρεπιβάτης και οι γυναίκες της ανύπαρκτης χώρας

dsc02823.jpg

Από μικρός δυσκολευόταν να λύσει το παζλ με τις λέξεις. Εκανε μονίμως κύκλους γύρω από τον εαυτό του. Επαναλάμβανε τις ώρες, τις μέρες και τα χρόνια. Αφηνε το χρόνο να κυλά κλειδωμένος σε ένα ανύπαρκτο δωμάτιο συντροφιά με τις λέξεις. Είχε μεγαλώσει για τα καλά πιά κι ακόμα δεν είχε καταφέρει να συναρμολογήσει τα κομμάτια της ζωής του. Στα 18 του μπαρκάρισε σε μιά ναυαγισμένη φρεγάτα με μοναδικό ναύλο τα αναλφάβητα όνειρά του. Ταξίδεψε τις δύο άκρες τις θάλασσας ώσπου το κύμα τον ξέβρασε μια μέρα μετανάστη στην ανύπαρκτη χώρα. Εκεί ο μοναχικός λαθρεπιβάτης που είχε γνωρίσει τα παλάτια και τα παζάρια των ανθρώπων κατάφερε να βρεί τη φωνή του μιλώντας μονάχα στις γυναίκες. Μιλούσε για τον εαυτό του σα να μιλούσε για κάποιον άλλο. Ηταν ένας ξένος που ήθελε να ταξιδέψει μέσα στο νού των γυναικών αυτού του παράξενου τόπου. Λαχταρούσε να ακούσει τους παλμούς και να μυρίσει το άρωμα της σκέψης τους. Επιανε το μηδέν στα χέρια του και έπλαθε ονόματα για τις γυναίκες τούτες. Τους χάριζε χαμόγελα και λιακάδες, τις έλουζε τα χίλια χρώματα της αυγής για να ξορκίσει το σκοτάδι των ματιών τους. Κι αυτές έπαιρναν τις λέξεις από το στόμα του και τις έβαζαν τη μιά δίπλα στην άλλη. Τις έκαναν τραγούδια και παραμύθια, τις έκαναν μαντήλια και τις τύλιγαν γύρω απ’ τον ανθισμένο τους λαιμό.

dsc02814.jpg

Ετσι κυλούσε ο χρόνος για τον μοναχικό λαθρεπιβάτη στην ανύπαρκτη χώρα. Συντροφιά με τις γυναίκες που μιλούσαν τα λόγια του, ρουφούσε ηδονικά όλους τους σπόρους της σκέψης του, όλους τους ατμούς του μυαλού του. Ακουγε τη φωνή του να βγαίνει από τα γυνακεία στόματα και καταλάβαινε επιτέλους αυτά που τόσα χρόνια μάταια πάσχιζε να πεί. Ηταν όμορφο να ακούει τις λέξεις του να δένουν αρμονικά η μιά με την άλλη και τις δεχόταν σαν την αλήθεια του κόσμου, δίχως να ψάχνει να βρεί  αν ήτανε πραγματικές  ή φτιαχτές. Ηταν οι αναμνήσεις των ταξιδιών του που γλιστρούσαν στα στόματα των γυναικών. Απολαύσεις της μνήμης του φευγαλέες και ζωηρές που ιστορούσαν το φόβο και τον έρωτα μαζί. Ο μοναχικός λαθρεπιβάτης θυμόταν και οι γυναίκες κένταγαν τις λέξεις πάνω στα μαντήλια τους που τα ανέμιζε ο σιμούν. Ιστορίες ανθρώπων που είχαν υπερασπιστεί γκρεμισμένους ναούς, ιστορίες θεών που είχαν πέσει θύματα των θαυμάτων τους και ιστορίες για καράβια που κληρονόμησαν οι ναύτες του Οδυσσέα ήταν τα κεντίδια των γυναικών της ανύπαρκτης χώρας.

dsc02848.jpg

Με τον καιρό ο μοναχικός λαθρεπιβάτης έμαθε τη γλώσσα των γυναικών της ανύπαρκτης χώρας. Ηταν η γλώσσα που μιλούσε ο Αρης στην Αφροδίτη, ήταν η γλώσσα που μιλούσαν στις αγορές της Δαμασκού και της Κόρδοβας, ήταν η γλώσσα των αμαρτωλών της Αλεξάνδρειας. Εμαθε κι αυτός τη γλώσσα των γυναικών και μπορούσε πια να ξεχωρίζει στα λόγια τους το φεγγάρι της Αμοργού από το φεγγάρι του Νείλου.

dsc00743.jpg

απεικονίζονται γυναίκες από το Μπουρούντι, την Κένυα, την Σομαλία και την Αιθιοπία

η συνέχεια στο μέλλον…

Ladysmith Black Mambazo – Elungelo

Υπενθύμιση της ημέρας : Να μην ξεχάσω να αφιερώσω τις φωτογραφίες στην περιέργεια του σεφ και του kaltsovrakou

~ από dirtyjazz στο 19 Μαΐου, 2007.

76 Σχόλια to “ο μοναχικος λαθρεπιβάτης και οι γυναίκες της ανύπαρκτης χώρας”

  1. το «περιέργεια» με σκότωσε… 😕
    μοιάζω για τόσο κάθαρμα βρε λέρα…?

  2. Κυρίως η πρώτη και πολύ κοντά η τελευταία φωτό (μακράν οι πιο δυνατές του κουαρτέτου σου) είναι από αυτές που φωνάζουν…

    Καλημέρα βρε dirty…

  3. μέρες καλές
    μέρες πολλές
    και πάντα μέρες χαμογελαστές

  4. … για όλες τις γυναίκες του κόσμου.

    Να αφήσω κι εγώ δυο συνδετήρες σε δυο λακώνισες: τη κυρα Χρίσταινα και τη μητέρα του Νικηφόρου.

  5. όποιος έχει συνδετήρες σαν του κυρ-σεφ ας τους αφήσει άφοβα στο παραμάγαζο…

  6. Ευχαριστώ για τη φιλοξενία пакостно

  7. το κλειδί του παραμάγαζου είναι πάντα κάτω απ’ το χαλάκι σεφ…σαν στο σπίτι σου

  8. Και το κείμενό σου (δικό σου δεν είναι ?) πραγματικό ποίημα.

  9. Και το τραγούδι ωραίο … (αν έλειπε και ο ηλεκτρονικός ήχος ίσως ταίριαζε καλύτερα – γνώμη ενός αδαούς σεφ)

  10. φωτογραφίες & λεζάντες made in dirtyjazz σεφ

  11. respects

  12. είδε κανείς εκείνο το μουργόσκυλο σήμερα???

  13. Υπέροχες.

  14. μανάδες, γυναίκες κι αδελφές όλων μας

  15. φάροι.

    (θα το γυρίσουμε στην ποίηση και δε μου πάει. Ασε που βόλταρα από GROT μεριά και είμαι σε άλλο mood τώρα!_

    😉

  16. το παραμάγαζο ετοιμάζει συνδιοργάνωση party μαζί με το GROT στο γνωστό ροκ-κλαμπ της Μόσχας «Hungry Duck» (όποιος το έχει επισκεφθεί κατάλαβε τι σημαίνει πραγματικό ροκ κλαμπ)
    σύντομα από το παρών ιστολόγιο θα έχετε πλήρη ενημέρωση για τις λεπτομέρειες του party

  17. είδες τί μου έκανες τώρα βρε άτιμε καλτσόβρακε???
    πριν καλά καλά στεγνώσει η λογοτεχνική μπογιά που πέρασα την πρόσοψη του παραμάγαζου ήρθες και τα Grot-mood σου έξυσες το χρώμα και φάνηκε πάλι η μούχλα και η σκουριά του dirtyjazz

  18. Έτσι όμως είναι τα ορίτζιναλ μαγαζά.

    😉

    (όταν λες παραμάγαζο, πού είναι τα κεντρικά δηλαδή;)

  19. τα κεντρικά είναι στη φάμπρικα που βγάζομεν το ψωμί των παιδιόνε μας με ονοματεπώνυμο χωρίς ντέρτια και τζαζιές

  20. για περισσότεραι πληροφορίαι ρωτήστε τον μαν-αντ

  21. Εξω ντέρτια και Jazzιές (2)
    ήρθ’ απόψε να δουλέψω (2)
    της φαμίλιας το ψωμί (2)
    ήρθα για να προστατεύσω (2)

    Το Blogάκι ‘μ το φτωχό (2)
    το ‘χω για να ταξιδευω (2)
    μουσικούλες απαλές (2)
    βάζω για να γαληνευω (2)

  22. Καλώς.
    😉

  23. υποκλίνομαι στο ποιητικό (εκ του προχείρου) μεγαλείο του καλτσόβρακου

  24. «Εγώ δεν είμαι ποιήτής, ειμαι στιχάκι
    είμαι στιχάκι της στιγμής πάνω σε τοίχο φυλακής και σε παγκάκι…»

    (Πάω να πάρω τζούρα από GROT γιατί αρχίζω και υποτροποιάζω.)

  25. τα φιλιά μου στην dj katrin

  26. Περιμένω το moderation της, γαμώ!

    Ωραία κομμάτια παίζει και εκεί.
    ;P

  27. σε τοίχο φυλακής δεν έχω και ελπίζω να μη γράψω στιχάκι ποτέ…
    κούφια η ώρα που τ’ακούει

  28. τοκ-τοκ

  29. αστα καλτσόβρακε
    παλιά λέγαμε μάθανε πως γαμιόμαστε πλακώσανε κι οι γύφτοι
    τώρα πλάκωσαν και οι κινητοί τηλεφωνιάδες

  30. ρε ουστ!!!! που θέλετε να φυτεύετε τις κεραίες σας σαν μπιγκόνιες στα μπαλκόνια του κοσμάκη

  31. re dirty 😀 τι πληκτρολόγιο* είναι αυτό που έχεις! Δηλαδή και τις φωτογραφίες να μην έβαζες πάλι θα τις έβλεπα.
    Γράφε.
    Διαβάζω.
    Μίλα.
    Ακούω.

    Πάει;

  32. στα πόσα???

  33. όσα!

  34. *πένα;

  35. έφυγε το στοίχημα!!!

  36. η *πένα έμεινε από μελάνι παπι μου

  37. *faber-castell σε χαρτί και μετά κλικ-κλικ

  38. что сторона вчера

  39. το faber μυρίζει και ωραία πωωω

  40. τώρα με έπιασες αδιάβαστο

  41. λέω εχθες ναησπαρτη και που δεν πηγατε

  42. βρε μήπως το λεξικό σου είναι ουκρανέζικο?

  43. όπερα πήγα με το σεφ ντουέτο

  44. μας ρίξανε κάτι λιμπρέτα μέχρι που νυστάξαμε και πήραμε το ελικόφτερο για πίσω

  45. αλλά το κατοστάρικο του το τσέπωσα του σπαγγοραμένου

  46. το λεξικό μου είναι Russian (beta)

    αααα έβαλες και εισι!

  47. ντα!!!
    ντα!!!

  48. Τι σου κόστησε ρε γκάβακα το μάθημα; μια πτήση με το ελικόφτερο του τρόμου… τσέπωσες και το κατοστάρικο για το πετρέλεαιο και με λες και σπάγκο!

    Καθάρισε τη θέση σου μ’ αυτή σου τη κατάσταση μη κάνω επανάσταση.

  49. επανάσταση κάνε όση θες
    στες μηνύσες μη με πλακώσεις μόνο να χαρείς την εμορφιά σου

  50. ασε τις γκρίνιες σεφ
    πάλι ντουέτο μας βλέπω απόψε στον εξώστη καμιάς όπερας σαν τους γέρους του μαπετ σόου

  51. Ο σεφ τσι δικηγόροι τσι έχει x3zμενοι.
    Το «τι έχεις όταν πέφτει το καινούριο σου αυτοκίνητο με 4 δικηγόρους σε γκρεμό 100 μέτρων» … είναι δικό μου.

  52. τι ειναι?

  53. «τι έχεις» είναι η ερώτηση…
    «ανάμεικτα συναισθήματα» είναι η απάντηση 😉

  54. καλοοοοοό
    ο φίλος σου ο αλέξης γέλασε όταν το είπες???
    χοχοχοχο

  55. τις γυναίκες σου τις πας ποτέ στο μοναστηράκι?

  56. (κάτσε να με γαργαλίσω…)

  57. Πάντως η Opera κράτησε το πλησίον της 10-άδας και σήμερα (ξανανέβηκε στο #11 προφανώς από επισκέψεις web-robots – τελικά οι μηχανισμοί του internet έχουν τη φάση τους…)

  58. γίνεται να μην είσαι σε καμμία εθνική λίστα?

  59. Ρε ντέρτι, όρεξη που την έχεις πάντα βραδυάτικα. Μέσα από τις wordpress, blogspot, myspace, youtube κλπ δεν γίνεται. Αν αποφασίσεις να φτιάξεις δικό σου blog έξω από την σκέπη των παραπάνω φυσικά και γίνεται.

    (και φυσικά μπορώ να σε βοηθήσω – άντε να κλείσω και καμιά δουλειά – κανόνισε να πας σε άλλο κακομοίρη μου!)

  60. Και φυσικά οτιδήποτε ανεξάρτητο έχει πολλάαααααα θετικά (όχι δεν θα τα πούμε σήμερα)

  61. καλά δεν ξαναρωτάει τίποτα το ορφανό
    όλο στη φάπα το έχετε εσείς οι προφεσόροι της ιντερνετικής

  62. Δε σου είπα τίποτες βρε dirti. Ούτε στη φάπα σε έχω – μάλλον εσύ με δουλεύγεις ψιλό γαζί που και που. Τεσπα… λέω να τη κάνω για σήμερα. Πάω ebay να δω αν καταφέρω να πάρω ένα φακό που ψάχνω για τη Nikon FM2 μου (20mm f/4 ή f/3.5 αν σου λέει κάτι) και μετά ξάπλα με τις μικρές.

  63. Και μη με ξαναπεις προφέσορα. Underground developer είμαι!

  64. αν σκοπεύεις να τις πας κανα κυριακ΄τικο πρωινό στο μοναστηράκι ρίξε μήνυμα

  65. Είμαστε μακρυά (you know λακωνία;) – Πιθανόν αρχές Ιούλη να ανεβούμε (να πάρουμε το παπόρο για Κρήτη) οπότε αν είσαι Αθήνα θα ρίξω το μήνυμα.

  66. οκ ρε πατριώτη(κυριολεκτικα)

  67. α – χα!

  68. what?

  69. παπί την πρόσεξες τη δεύτερη φωτογραφία???

  70. Την πρώτη γυναίκα πάντως, την ξέρω από κάπου σίγουρα.
    Κι ας έχω και μερική προσωπαγνωσία, κάπου την έχω δει.
    Καλησπέρα κιόλας.

  71. είναι κοντινό κάδρο της γυναίκας από το μπουρούντι με το παιδί στην αγκα΄λιά μαριλενα

  72. μα καλα τη δευτερη φωτογραφία δεν την πρόσεξε κανείς την πρεσβυωπία μου μεσα

  73. τα είδα τα πατουσάκια ντέρτι, είναι δυνατόν να έχει πατουσάκια και να μη δω; απλώς έκαμα το κορόιδο

  74. αντε ντε πεστο και μουν σπάσει τα νευρα ολοι σημερα με την κυρά του κάδρου

  75. Το ξέρω βρε dirty ότι είναι κοντινό πλάνο. απο την πρώτη φωτογραφία την είχα αναγνωρίσει, αλλά δεν θυμάμαι από που.
    Εκτός κι αν εχει έντονη ομοιότητα με καποια άλλη και μου φαίνεται ήδη γνωστή΄.

  76. είναι η γυναίκα από το μπουρούντι με το μωρό στην αγκαλιά

Αφήστε απάντηση στον/στην dirtyjazz Ακύρωση απάντησης